Alla inlägg den 14 december 2011

Av Rebecka Hammarström - 14 december 2011 19:54




 Jag har länge velat ha en smyckeshand som visas på den första bilden. Jag har otroligt många smycken, speciellt halsband och örhängen och behöver ställen att hänga dem på. När jag flyttar hemifrån så ska jag definitivt ha två sådana här. Snygg prydnand också! Tror de finns att köpa på Åhlens bland annat.



 

Den här parfymen heter Rock Romance och det är Laila Bagges skapelse. Jag bara älskar förpackningen. Har ingen aning om hur den doftar men den luktar säkert gott, haha. Det är förpackningen som är snyggast.

   

Jag tycker det är så kul med sällskapsspel som det här, Med andra ord. Det vore perfekt att spela på en tjejkväll eller en förfest. Så snälla tomten ge mig!

Av Rebecka Hammarström - 14 december 2011 13:16

Den här maten är så himla god. Jag tog receptet från Kenzas blogg men jag har gjort om det lite så att det passar mig bättre. Ät och njut!


Receptet är för ca 3-4 pers:

1 gul lök

Vitlöksklyftor (ta i minst två)

Cocktailtomater

300g ishavsräkor

1 paket matlagningsgrädde (2,5 dl)

1/2 burk pesto

Färsk babyspenat

Svarta oliver

1 buljongtärning

1/2 citron


Hacka löken och fräs den sedan i olivolja, häll i räkorna och pressa vitlöken över.

Sedan häller du i matlagningsgrädden och peston. Låt det puttra lite medan du lägger i några hackade oliver och babyspenaten. Krydda lite med salt och peppar och smula i buljongtärningen. Sedan hackar du några cocktailtomater och slänger i eller så har du dem på sidan sen. Avsluta med att pressa lite citronsaft över härligheten.


Det passar både med färsk tagliatelle och penner till detta, det beror på vad man föredrar. När du serverar maten så kan du riva lite parmesan ost över för att det ska bli lite lyxigare.

 

Ovido - Quiz & Flashcards