Alla inlägg under januari 2012

Av Rebecka Hammarström - 25 januari 2012 17:16

Hallå!!! Känns som evigheter sedan jag skrev men det var egentligen inte så länge sen. I måndags samlades vi i klasserna för första gången. Vi fick även en grupptillhörighet som man ska vara i den här terminen och arbeta tillsammans med. På kvällen så hade vi lite Spårvagnssafari med kåren. Det var sjukt kallt så energin försvann dessvärre. Men det var rätt kul ändå. Det märks att skolan börjat nu. Igår satt jag och läste som en tok men jag var så trött så jag somnade om vartannat^^ Haha råkade ta fel spårvagn hem igår, så jag var på väg mot Angered. Men det märkte jag inte förrän efter ett tag. Jag fick åka tillbaka till Brunnsparken och ta rätt spårvagn därifrån sen så det löste sig iallafall. Idag har det varit en del föreläsningar, känner mig helt slut i huvudet nu efter att ha lyssnat så länge. Imogron är jag ledig, skönt! Men kommer läsa en del då tror jag. Sedan på kvällen så blir det pubrunda igen, weeho! Nu är det nog dags för mig att tänka på vad jag ska handla till middagsmat, hm... Hörs!

 

Av Rebecka Hammarström - 21 januari 2012 16:40

Hejhej! Just nu sitter jag hemma i lilla Lisch och ser med förtvivlan hur snön faller. Jag vill inte ha snö just nu och jag vill inte att det ska vara så här kallt. I torsdags så började jag skolan kan man säga men det var mest information osv. Det börjar mer på riktigt på måndag, då kör det igång på allvar. I torsdags så hade vi pubrunda med kåren och det var väldigt trevligt. Man träffade så många nya människor. Vi är trots allt 160 st som börjar Socionomprogrammet den här terminen. Min kurslitteratur som jag beställt hade kommit också. Dyrt blev det men resten ska jag försöka köpa begagnat. Ikväll ska vi äta god middag här hemma eftersom att min ena bror fyller år. Imogon åker jag tillbaka till Göteborg igen. Ha det gött!

Av Rebecka Hammarström - 18 januari 2012 16:18

Hallå! Idag vaknade jag upp hemma hos min bror på hisingen. Jag sov så gott inatt, trots att mina nya huvudkuddar är stenhårda! Efter lunch så tog jag spårvagnen till stan för att utforska lite. Köpte en ansiktscremé för jag är så torr nu på vintern. Jag gick runt en hel del och åkte massa spårvagn. Kikade lite inne på Myrorna men där hade dem ingenting roligt alls. Tänkte leta efter ett köksbord till nya lägenheten. Men men... Imorgon börjar skolan och det känns faktiskt bra. Det är nästan första gången jag tycker att det känns bra att börja skolan. På kvällen så anordnar kåren pubrunda, den ska jag gå på såklart! Tror att det kommer bli väldans kul. Allt blir ju oftast vad man gör det till. Nu börjar jag bli hungrig så det är väl dags att laga mat snart. So long! 

 

Av Rebecka Hammarström - 17 januari 2012 14:23

Idag flyttar jag till Göteborg! Äntligen! Är lite pirrig ändå men ser fram emot det. Verkar som att jag får min lägenhet tidigare nu också. Kanske i mitten av februari redan. niiice!! Bye bye Lidköping!  




Av Rebecka Hammarström - 16 januari 2012 12:19

Igår var jag i Göteborg igen, köpte säng. Det fick bli en 90 säng. Den står nu hos min bror dit jag flyttar imorgon! Shit! Imorgon alltså... Skolan börjar på torsdag, det känns rätt bra ändå. Jag och några som jag träffade på inskrivningen ska försöka se till att hamna i samma klass. Gick en promenad med Jennifer igår också, det kändes så sorgligt när vi skildes åt. Vi har ju alltid bott så nära varandra och nu kommer vi inte kunna ses lika enkelt längre. Jag fällde några tårar faktiskt. Men jag kommer inte glömma min vän inte. Hon finns alltid hon är bara lite längre bort nu. Vart tvungen att gå och lägga mig tidigt igår, jag var så fruktansvärt trött. Men imorgon lämnar jag den här staden för Göteborg och det peppar mig ganska så hårt. Cya!

Av Rebecka Hammarström - 14 januari 2012 14:11

Tjo! Har haft fullt upp det senaste, mycket med flytt och skola osv. Igår var jag och mamma i Göteborg. Vi kollade på den lägenheten som jag ska flytta in i. Det såg jättebra ut! Området där jag ska bo är jättefint och jag har en icaaffär några meter från huset. Själva lägenheten var perfekt! Hallen där det är en kokvrå var så fin att jag nästan ville gråta. Hallen hade svart/vit rutigt golv. Har alltid velat ha sådant golv! Själva rummet var också rymligt och praktiskt. Kan knappt bärga mig tills jag flyttar in alltså! Sedan gick jag till skolan för regristrering. Det var mycket nya intryck kan jag säga men det verkar bra. Det verkar vara trevligt folk också, dem jag pratade med verkade jättetrevliga. Får se hr klassindelningen blir sen också. Innan vi åkte hem så gick jag och mamma på stan. Jag fick ett par nya jeans, det var välbehövligt. Har i princip bara ett par som jag använder annars. På kvällen så var jag hemma hos Julia som hade fest. Jag stannade inte jättelänge för jag var så himla trött. De andra skulle till stadt men jag hade inte ork att följa med. Sov som en stock inatt! Ikväll ska jag nog hem till Linnea lite. Imorn ska jag till Göteborg igen och köpa säng och lite sådant.

Av Rebecka Hammarström - 10 januari 2012 18:00


  2011 började bra, jag åkte med en grupp från skolan till underbara Tanzania för att genomföra projektarbete. Vi stannade i tre veckor och det var den bästa resan jag någonsin gjort.

 

Vi var bland annat på en Snake park där jag insåg att ormar inte behöver vara så farliga.


  Vi var på safari och såg både lejon, elefanter och noshörningar och tusen andra djur. Så här vackert kunde utsikten vara i safariparkerna.



   

I Bagamoyo besökte vi en skola, det var en upplevelse jag sent kommer att glömma.








  Sista veckan spenderade vi på ön Zanzibar, där var det mest sol och bad.


 


            Vi löpte grillspett i hamnen. Yummie!

  Festade mycket med fina vänner


 

Åkte till Stockholm några dagar med klassen i maj, här är jag med fina Ronja på en uteservering.

  Bonnarunda med klassen, vart väldigt lyckat faktiskt

   

   Jag var på Håkan Hellström två gånger 2011, på Slottskogsvallen och även på Lisebergsspelningen. <3


 

Så kom det man hade väntat på sen man var sju år, STUDENTEN!


   

   

   Och balen såklart!

 

Midsommar kan vi glömma. Jag minns i alla fall inte mycket....



 














På fallens dagar lyssnade jag på Elin Ruth Sigvardsson


   Erik Hassle spelade i Stadsträdgården


 

Jag på Skara Sommarlands galamiddag!

   Kräftskiva i min sommarstuga, vi badade badtunna och hade det mysigt.


   Sista timmarna på det nya året!

Av Rebecka Hammarström - 9 januari 2012 12:01

Jag har fått en lägenhet! Så jävla awesome! Den kommer bli perfekt! Det är en studentlägenhet som ligger precis utanför Majorna, nedanför Slottsskogen. 31 kvm är den på så ganska så stor för att vara en etta och studentlägenhet i Gbg. Tänk er mig strosa omkring i Majorna och kolla på allt. Fy fan vad jag ska ta promenader där! Inte inflyttning förrän första mars dock men jag kommer ju bo hos min brorsa så länge så det blir nog bra. Iiih glad! :D

Ovido - Quiz & Flashcards